© 2021. Tüm hakları saklıdır.

Guid3rs

Obezite ve Diyabet İlaçlarıyla İlgili Yan Etki Riski Bulundu
  1. Anasayfa
  2. »
  3. Sağlık
  4. »
  5. Obezite ve Diyabet İlaçlarıyla İlgili Yan Etki Riski Bulundu

Obezite ve Diyabet İlaçlarıyla İlgili Yan Etki Riski Bulundu

haberler haberler - - 2 dk okuma süresi
23 0

Enjekte edilen ilaçlarla ilgili son veriler, nadir fakat ciddi bir yan etki riskine işaret ediyor.

Yeni Çalışmaların Ortaya Koyduğu Riskler

GLP-1 agonistleri olarak adlandırılan ilaçları kullanan kişilerde maiden felci riskinin arttığını gösteren en az üç yeni çalışma bulunmaktadır. Bu çalışmalar henüz dış uzmanlar tarafından incelenmemiş olsa da, veriler önemli bir uyarı niteliği taşımaktadır.

İlaçların Etkisi ve Riskler

GLP-1 agonistleri, kilo verme konusundaki etkileriyle bilinse de mide felci gibi ciddi yan etkileri de beraberinde getirebilmektedir. Bu ilaçlar yiyeceklerin mideden geçişini yavaşlatarak açlığı bastırırken, vücudun insülin salgılamasını artırarak beyne iştahı azaltan sinyaller gönderirler. Ancak bazı durumlarda şiddetli kusma nöbetlerine veya mide tembelliğine neden olabilirler.

Mide Tembelliği Riski ve Araştırmaların Sonuçları

Yapılan çalışmalarda, GLP-1 ilaçlarını kullanan kişilerin mide tembelliği riskinin %50 daha yüksek olduğu tespit edilmiştir. Özellikle diyabet kontrolü zayıf olan kişilerde bu risk daha da artmaktadır. Her 10.000 kişiden 10’unda mide tembelliği teşhisi konulurken, ilaç kullanmayanlarda bu oran %0,04 olarak belirlenmiştir.

Uzmanların Uyarısı

Çalışma yazarları, ilaçların doğru şekilde kullanılması gerektiğini vurgularken, mide-bağırsak yan etkilerine karşı dikkatli olunması gerektiğini belirtmektedirler. İlaçların kesilmesi gerekebileceğini vurgulayan uzmanlar, hastaları bu konuda bilinçlendirmektedirler.

İlgili Yazılar